27.07.2011
Počet zobrazení: 1258
Realitné kancelárie , i reklamné agentúry ich využívajú len striedmo
Jana Kľúčiková O blogu Marketingu a komunikácii sa venujem už vyše 15 rokov. Spočiatku na pozíciách marketingový manažér, PR manažér a hovorca vo viacerých nadnárodných spoločnostiach. Dnes svoje skúsenosti zúročujem a "odovzdávam" klientom Spoločnosti marketingovej komunikácie Key2B. V nej sa venujem tvorbe a riadeniu komunikačných koncepcií predovšetkým z developerského a stavebného odvetvia. Angažujem sa aj vo verejnoprospešnej neziskovej organizácii IUR (Inštitút urbánneho rozvoja), pri ktorej zrode som stála.Všetky články autora
Virtuálny svet a bezkontaktná neosobná komunikácia je dnešnou realitkou . Facebook, Twitter, hi5, myspace, chat, je najmä pre generáciu mladšiu, dnešných 20-30 ročných MUST (Tam byť musíš, inak nie si IN.) Nemajú zábrany vyliať si dušu pre národom, zverejniť informácie o svojich túžbach, starostiach a potrebách.
Radia sa s kamarátmi i známymi i náhodnými "okoloidúcimi" o tom kam ísť, čo je dobré, čo treba mať, čo kúpiť, čo vidieť .... Informácia "pustená" do éteru sa šíri obrovskou rýchlosťou a "dobieha" k tisícom používateľov. Navyše má výhodu, je v nej odporúčanie inej, známej, osoby. Stačí jedna dobre zvolená "kačica" a už to letí naprieč krajinou a mieri ďalej do sveta. Jej krídla "pretrepú" všetky generačné vrstvy. Napokon aj náš sklon k istej stádovitosti tomu neraz silu vetru pridáva.
A čuduj sa svete, realitky tento ideálny "loukostový" nástroj ešte "neobjavili". Realitné kancelárie , i reklamné agentúry ho využívajú len striedmo, nie všetky majú stránky, nie všetky sú "živé". Pri svojej "prechádzke" facebookom som našla len zopár, ktoré informovali, súťažili, odporúčali – jednoducho žili. Okrem trendu realít je komunikačne živou stránkou Bond a súťaží Office-ne-officiálne.
Pritom zahraničné stránky ponúkajú rôzne vyhľadávanie typu – povedz aký si a my ti odporučíme ideálne bývanie, alebo poradňu. (Pokiaľ vie niekto o ďalších takých stránkach, prosím povedzte). Zaujímavé je, že hoci čoraz väčšia komunita už frčí na zľavových portáloch, a že ľudia čoraz viac reagujú na reklamu s termínovanými zľavami, tieto sa na FB ako ideálnom informačnom nosiči komunikujú v realitach podľa mojich skúsenosti len sporadicky.
Pritom sa medzi reklamkami povedalo už veľa slov o guerilovom marketingu, virálnom marketingu nekonvenčnom spôsobe komunikácie na nečakaných miestach, prekvapujúcich...napriek tomu v realitach stále prevažuje klasický mix – Rádio+Časopisy+Noviny (v poslednom období poskromne) + internetová reklama (mix realitných portálov a online denníkov +Outdoor+DM. A v lete, akoby sme reality ani nekupovali a všetci šli k vode. Výhodou virtuálnej reality a komunikácie je však to, že je, že žije stále. Aj v lete.
Čo tak chytiť šancu za pačesy? Využiť ju kým je? Generácie starnú, informácie tiež ak rýchlo neletia...Navyše nastupujúca kariérna mlaď bude hľadať byt, či kanceláriu tak, ako je naučená fičiac na FB so svojimi radosťami a starosťami. A ako ukazujú skúsenosti z USA, alebo Veľkej Británie táto šanca nemusí trvať večne.
Slovensko, dovoľujem si tvrdiť v tejto oblasti, sa však blíži k vrcholu. No ešte sme nedospeli k bodu odkiaľ vedie cesta nadol, od dislajknutia až po zrušenie priateľstva. V sociálnej sieti sa pritom už zachytilo množstvo užívateľov, ktorým môžeme cielene smerovať posolstvo. Siete sú tak silným nosičom, v určitej skupine veľmi žiadaným až potrebným komunikačným nástrojom, tak prečo ich nevyužiť zmysluplnejšie ako sú kačice.
Jana Kľúčiková
Späť na výpis